Från taharrush till RFSU:s sexualundervisning

Köln

De senaste årens extrema asylinvandring från strikt muslimska länder till det sekulariserade och sexuellt frigjorda Sverige har lett till ett flertal sexuella trakasserier och våldtäkter. Under en längre tid har såväl media som polisen mörklagt problemen, men efter massövergreppen i Köln har problematiken kommit upp till ytan. Identitetsvänstern och radikalfeministerna har försökt relativisera och bortförklara problemen, samtidigt som allt fler konkreta åtgärder som separata bassänger har införts på olika badhus. RFSU planerar samtidigt att lansera en kampanj för att utbilda nyanlända i sexualundervisning; deras utbildningsmaterial hör dock till något av det mest bisarra och kontraproduktiva som har producerats.

Under 2015 sökte drygt 160.000 migranter asyl i Sverige. Det är den högsta siffran i landets historia. Sverige har länge haft västvärldens största asylinvandring per capita, men förra året slogs alla rekord. Av dessa asylsökare är drygt 35.000 så kallade ”ensamkommande flyktingbarn”, främst från Afghanistan. Dock är dessa till stor del vuxna män utan asylskäl som anländer i grupp. Den här anstormningen av ”ensamkommande” har lett till andelen män för första gången i historien överstiger antalet kvinnor i Sverige. Eftersom det inte utförs några ålderstester på de ”ensamkommande” är flertalet sannolikt äldre än den uppgivna åldern. Detta har fått till följd att allt fler skolklasser har ett överskott på pojkar, varav flera i själva verket är vuxna asylsökande män. Vid 2015 års slut gick det 123 stycken 16- och 17-åriga pojkar på 100 flickor i Sverige. Det är uppenbart att detta mansöverskott kommer att ställa till stora problem för familjebildning i framtiden.

Något det har talats tyst om i media under flera år den ökande sexualbrottslighet som har följt i asylinvandringens spår. Sedan 1975, då Sverige blev mångkulturellt enligt ett riksdagsbeslut, har sexualbrottsligheten ökat lavinartat.

Sexualbrott

Faktum är att Sverige har flest våldtäkter i hela Europa. En del av ökningen av våldtäkter kan förklaras med den skärpta sexualbrottslag som infördes 2005. Lagen innebär att man kan åtala och fälla för våldtäkt i stället för sexuellt utnyttjande när offret befinner sig i ”hjälplöst tillstånd”. Däremot har många fall av våldtäkter istället fått brottsrubriceringen sexuellt utnyttjande, så den totala sexualbrottsligheten fortsätter alltjämt att öka. Hur många överfallsvåldtäkter som utförs i Sverige av invandrare förs det dock inte statistik över längre; det är inte tillåtet enligt svensk lag. I Norge visar dock statistiken att 83 av 86 överfallsvåldtäkter utfördes av män med utomvästlig bakgrund, så det finns anledning att tro att förhållandet är snarlikt i Sverige. Vidare mörkar svenska media ursprunget på våldtäktsmän med invandrarbakgrund. Det mest absurda fallet var gruppvåldtäkten på Amorella då media först rapporterade om att ”svenska män” hade gruppvåldtagit en kvinna. När det visade sig att allihop hade varit somalier utan svenskt medborgarskap blev det plötsligt knäpptyst. Ett än mer groteskt fall är den homosexuella transvestit i Göteborg som mördades brutalt av två ”ensamkommande flyktingbarn”; när liket påträffades var en orm lindad runt offrets hals.

De koordinerade sexuella trakasserierna i Köln på nyårsafton 2015 förändrade dock bilden. Media försökte först mörka att 1000 män från arabvärlden hade antastat, rånat och våldtagit tyska kvinnor. Fenomenet är en arabisk sexlek som kallas taharrush gamea. Ordet taharrush betyder antasta eller tafsa, och gamea innebär att en stor grupp män omringar en kvinna eller trakasserar henne på en offentlig plats. Företeelsen uppmärksammades internationellt på Tahrirtorget i Kairo då stora grupper av män omringade kvinnor och antastade dem sexuellt under den arabiska våren 2011. Efter att händelsen i Köln hade spridits som en löpeld i sociala och alternativa medier gick till slut massmedia motvilligt ut med sanningen om taharrush gamea i Köln. Liknande incidenter inträffade dessutom i flera andra tyska städer samt i svenska Kalmar. Några dagar senare blev det känt att Dagens Nyheter och polisen under ett halvår hade mörkat motsvarande sextrakasserier av ”ensamkommande ungdomar” i Kungsträdgården på We Are Stockholm 2015. Anden var ute ur flaskan – och reaktionerna lät inte vänta på sig.

Dagens Nyheter förnekade att de hade mörkat nyheten – trots att det var uppenbart att de hade tillgång till allt material i augusti 2015. Dagens Nyheter skyllde istället på att polisen hade mörkat incidenterna i Kungsträdgården, vilket ledde till avslöjandet att polisen hade dolt uppgifterna för att undvika att Sverigedemokraterna skulle kunna gynnas. Rikspolischefen Dan Eliasson har dessutom sagt att han ”kräks när han ser Jimmie Åkesson”. Att poliskåren och dess högste chef styrs av politiska hänsyn är givetvis djupt olyckligt och angränsar till korruption. Företrädare för Sverigedemokraterna har JO-anmält Eliasson och krävt hans avgång.

Skademinimeringen inom identitetsvänstern pågår för fullt. Hanna Fahl försökte trivialisera händelserna i Köln och Kungsträdgården med att hon minsann också blev ”utsatt för tafsande i mellanstadiet” och att trakasserierna har med kön och inte något med kultur att göra. Vänsterpartisten Måns Vestin bekände (under påtryckningar?) att han hade tafsat när han hade varit full på krogen som ung. Hårdast drabbat bland de politiska partierna är Feministiskt Initiativ som dels förespråkar öppna gränser, samtidigt som de ständigt bedriver en kampanj mot mäns våld mot kvinnor. När de öppna gränsernas politik har lett till allt mer manligt våld mot kvinnor har detta lett till en kognitiv dissonans utan dess like. Gudrun Schyman försöker, i likhet med Hanna Fahl, hävda att tahrarrush gamea bara är manligt våld i största allmänhet och inte har något med arabisk kultur att göra; i den här radiointervjun ger Schyman prov på mer arrogans och härskarteknik än någonsin tidigare. Till och med Stefan Löfven har tagit radikalfeministernas ståndpunkt och hävdar att de nya sextrakasserierna inte har något med migranter att göra; i Davos ljuger han CNBC:s journalist rakt upp i ansiktet när han hävdar att denna nya form av sexuellt våld är ett ”svenskt fenomen”. Sveriges statsminister tar alltså inte sina medborgare och svenska värderingar i försvar inför internationella medier, vilket är ett skandalöst och ryggradslöst beteende av ett statsöverhuvud.

Givetvis är identitetsvänstern och radikalfeministerna helt ute och cyklar. Hur mycket vänsterliberala medier och politiker än försöker mörka, ljuga och slingra sig med pseudointellektuell intersektionalism kvarstår faktum: de sexuella gängtrakasserierna i form av tahrarrush gamea är ett nytt fenomen som har importerats från Mellanöstern och Nordafrika. Den turkiska forskaren Özge Öner skriver i SvD att olika kulturer och samhällssystem har olika syn på kvinnors rättigheter. Hon skriver:

”Debatten präglas främst av en kulturrelativism, starkt färgad av feminism, vars företrädare, exempelvis DN-journalisten Hanna Fahl (8/1), hävdar att ’den gemensamma nämnaren vid övergreppen är kön, inte etnicitet’. Efter att ha levt som kvinna i vad som brukar anses vara världens mest moderna muslimska samhälle, kan jag inte nog understryka hur felaktigt och skruvat detta synsätt är. […] I länder där islam färgar de kulturella normerna, råder i mångt och mycket konsensus om att det är kvinnans skyldighet att skydda sig från sexuella övergrepp genom att göra sig själv osynlig på offentliga platser, både till klädsel och till sätt. […] Alla turkiska kvinnor jag känner upplever det som en ständig kamp att åka med kollektiva transportmedel, eftersom man måste skydda sig från tafsande män. […] Men det är inte bara religion och kultur som har betydelse, utan även att statliga institutioner sanktionerar övergrepp på kvinnor.”

Denna uppriktiga och initierade beskrivning av islams kvinnosyn bekräftas även av Johan Westerholm som skriver på sin blogg Ledarsidorna:

”Senast under hösten kom jag i samspråk med en nyanländ ensam man i 30-årsåldern som frågade mig varför vi hade så många prostituerade kvinnor öppet på gatorna. Han kunde inte förstå att det mode han förknippade med bordeller i sitt ursprungsland, med tunna linnen, korta kjolar eller högt uppklippta jeans, inte på något sätt var ett tecken på prostitution i vårt land. Han såg milt skeptisk ut när vi skiljdes åt. Han trodde mig inte.”

Denna kvinnosyn manifesteras och sanktioneras på ett obehagligt sätt av imamen Sami Abu-Yusuf i Tyskland som anser att ”händelserna på nyårsafton var flickornas eget fel eftersom de var halvnakna och använde parfym”. På motsvarande sätt anser den danske imamen Shahid Mehdi att ”kvinnor inte förtjänar respekt om de går omkring utan att täcka håret”.

Den radikalfeministiska identitetsvänstern borde erkänna att det är den medeltida kvinnosynen inom islam som är roten till de sexuella trakasserierna som pågår, och kritisera dessa imamer istället för att ”relativisera problemet” genom att ge sig på jämställda svenska män. Dessutom underkänner feministerna de stora framsteg som har gjorts inom Sverige för jämlikhet när de lögnaktigt hävdar att taharrush är ett svenskt fenomen.

Något som det talas tyst om i svenska medier är att onani är haram, det vill säga orent, enligt Koranen. Detta islamiska förbud kan vara en trivial förklaring till varför så många muslimska män begår sexuella övergrepp mot lättklädda västerländska kvinnor: de är helt enkelt sexuellt frustrerade. En asylsökare i Nederländerna beklagar sig över just problem detta inför en journalist: ”Det är problem här nere”, sade han och pekade mot sitt skrev. ”Bollarna är väldigt stora.” Situationen på hans asylboende var tydligen akut eftersom de asylsökande männen inte får sex. Med tanke på att testosteronstinna unga muslimska män inte får masturbera, och betraktar svenska kvinnor utan slöja som horor, är det uppenbart att det blir problem med sexuella trakasserier.

En erfaren socialsekreterare, som har stor erfarenhet av att arbeta med ”ensamkommande barn” från Afghanistan, har dessutom berättat följande:

”Vi kan ana att vissa unga afghanska pojkar kan ha varit med om sexuella övergrepp, som i den tradition som kallas “bacha bazi”, där vuxna män våldför sig på dansande tioåringar utklädda till flickor. Dessa killar kan i sin tur visa ett otrevligt intresse för småflickor, men allt detta vet vi inte bestämt något om.”

Eftersom kvinnorna har försvunnit nästan helt ur offentligheten har pojkarna blivit ställföreträdande sexobjekt i Afghanistan, därav har det bisarra fenomenet bacha bazi uppstått. De cineaster som såg den prisbelönta filmen ”Flyga Drake” från 2007 minns förmodligen hur de afghanska pojkarna utsattes för våldtäkter; det var bacha bazi som skildrades. Problemet med sexuella övergrepp mot pojkar har spridit sig som en epidemi i Afghanistan, ändå är företeelsen nästan helt okänd i västvärlden. Om en del av de 35.000 ”ensamkommande pojkarna” som anlände under 2015 från Afghanistan har utsatts för bacha bazi kan det vara ännu en förklaring till den våg av sexuella trakasserier som nu sveper fram över Sverige och Tyskland.

Det finns trots allt de som försöker hitta praktiska lösningar på de sexuella trakasserier som de facto pågår. I tyska Regensburg planerar kommunen för att införa kvinnozoner på bussarna för att kvinnorna ska kunna fredas från sexuella trakasserier. På Eriksdalsbadet i Stockholm har män och kvinnor fått olika pooler på grund av allt för många tafsande män med utländskt ursprung. Allt fler liknande initiativ pågår runt om i Sverige och Tyskland som är särskilt hårt drabbade eftersom de länderna har tagit emot flest asylsökande.

RFSU har också skridit till verket och vill erbjuda ”ensamkommande flyktingpojkar” sexualundervisning, eftersom deras syn på sexualitet och kön skiljer sig från det svenska samhällets. På ett sätt är det ett hedervärt initiativ – om det görs på rätt sätt. I Norge har det med viss framgång genomförts utbildningar för nyanlända att det är olagligt att våldta norska kvinnor. Med tanke på att synen på sexualitet skiljer så pass mycket bör man närma sig det ämnet med stor försiktighet. Rimligen bör man vara väldigt neutral och faktabaserad när man informerar asylsökarna om fundamenta i västvärldens syn på sexualitet: homosexualitet är lagligt och accepterat, man tafsar inte på kvinnor och flickor, det är olagligt att våldta, och så vidare. Företrädesvis bör en muslimsk välintegrerad man gå igenom detta för de nyanlända männen, och på motsvarande sätt i den kvinnliga gruppen. Med ett sådant neutralt upplägg kan man förhoppningsvis nå vissa framsteg med att informera om de svenska sexuella värderingarna bland de nyanlända.

RFSU har dessvärre skjutit långt över målet med sitt utbildningsmaterial ”sexualundervisning på lättare svenska” som riktar sig till nyanlända.

RFSU

I boken finns mängder av kontroversiella bilder och texter som kan upplevas som stötande, även om man är uppväxt med svensk sexualundervisning. Språket är däremot genomgående infantilt, knappt i nivå med det som kommuniceras till förskolans allra yngsta åldersgrupper. Vad gäller det grafiska urvalet finns bland annat en bild på en transliknande kvinna (eller man?) med rakat huvud och tatueringar som menstruerar. En läkare som vill undersöka en asylsökare för HIV-smitta pekar med ett hånleende mot Migrationsverkets gråa kontorskomplex. I princip samtliga svarta kvinnor har könsstympats. En muslimsk kvinna med slöja hånglar obekymrat med sin flickvän. Vidare ställer boken frågor om det är lagligt att könsstympa sin döttrar och att omskära sin söner i Sverige – dock ges inga svar i RFSU:s utbildningsmaterial. Dessutom finns det påfallande många bilder på händer och könsorgan, vilket sannolikt är ett försök till att uppmuntra asylsökarna att onanera och därmed få ner sexualbrottsstatistiken. Läromaterialet är dock så absurt att det riskerar att bli kontraproduktivt och kan ge de nyanlända en ännu skevare bild av Sverige. För den som är intresserad av att läsa mer finns hela boken att ladda ner här.

Hur har situationen blivit så absurd? Förklaringen kan sökas i att RFSU är en ganska kontroversiell organisation. Till att börja med har RFSU ganska många tveksamma ekonomiska upplägg, inte minst eftersom det är en organisation som dessutom äger ett aktiebolag som förvaltar överskotten från den ekonomiska verksamheten – däremot är verksamhetsberättelsen kliniskt ren från ekonomi. Vidare har RFSU i det närmaste monopol på försäljning av preventivmedel samtidigt som den tidigare generaldirektören Åsa Regnér numera är jämställdhetsminister i Stefan Löfvens regering. Kort sagt består RFSU:s verksamhet av en osund kombination av ideell verksamhet, kommersiellt företagande och kopplingar till regeringen. Dessutom har RFSU kritiserats för att bedriva kränkande och åsiktsförtryckande informationsmöten. En femtonårig flicka och hennes väninna beskriver mötet med RFSU som skapandet av ett stort grupptryck där de som hade en annan uppfattning än RFSU inte vågade uttrycka vad de egentligen tyckte. Frågorna var ledande och till slut svarade de bara vad de trodde att RFSU-representanten ville höra.

De nyanlända kommer alltså från en islamistisk kultur där homosexuella män kastas ner från höghus i Raqqa och stenas till döds, till det sexuellt frigjorda Sverige där de får gå på sexualundervisning hos det kontroversiella RFSU och lära sig om transsexualitet, dildos och sexleksaker. Från Raqqa och taharrush till HBTQ och Pride inom loppet av några veckor; kulturkrocken kunde knappast vara större. Allt detta säger något om den paradoxala naiviteten inom radikalfeminismen. Till att börja med förespråkar de öppna gränser vilket leder till sexuella trakasserier; därefter förnekar de problemens existens; när de sedan försöker åtgärda problemen med sexualundervisning producerar de undervisningsmaterial som kan vara direkt kontraproduktivt.

Med en ansvarsfull invandringspolitik hade de här paradoxala fenomenen inte behövt uppstå. Då hade de migranter som tar sig till Sverige kunnat anpassas på ett naturligt sätt till de sexuella värderingar som finns här i landet. Så var det från 1950-talet till 1980-talet då Sverige hade en fungerande invandringspolitik. Det vi betraktar nu är ett moras inom de sexuella värderingarna, ackompanjerat av mörkläggning, lögner, förnekelse och bisarra försök till sexualundervisning. Förhoppningsvis kommer det en svensk vår då till och med det politiskt korrekta etablissemanget vaknar upp och kan se dessa kulturkrockar för vad de är. Haram-klassad onani, taharrush gamea och bacha bazi är inte några svenska fenomen. Så enkelt är det.

5 reaktioner på ”Från taharrush till RFSU:s sexualundervisning”

  1. Artikeln tar upp flera av de självklara problem som uppstår vid just kulturkrockar.

    Det är helt otroligt hur man kan relativisera över dessa problem och tala om att det är ett ”manligt” beteende. Jag har funderat en del på detta och kommit fram till att egentligen så är det ju så att kvinnorna är de stora förlorarna i den omvälvning som sker av samhället nu. Det sorgliga är att de själva inte förstår detta. Anledningen till det kan man spekulera om. Jag har inte lyckats komma på någon bra anledning till att kvinnor inte ser att deras position är hotad.

    Samtidig kan jag tycka att de har sig själva att skylla. Aversionen mot den etniskt svenske mannen har sällan varit större, så varför skall vi egentligen bry oss? Skall vi ”försvara” kvinnor som inte vill bli försvarade?

    Diskussionen om ”integration” är också en mycket intressant diskussion. Få verkar förstå vad det handlar om. Insikten om att integration handlar om att majoritetsbefolkningen ”vi svenskar” skall göra avkall på det vi beslutat som rätt och riktigt till förmån för minoritetsgrupper är förmodligen inte självklar för alla. Men i praktiken innebär integrering ett tagande och ett givande och det går inte komma ifrån att även vi svenskar skall integreras i det nya Sverige. Till detta hör givetvis att kvinnans roll kommer att förändras, enligt mitt sätt att se det till det sämre. Eller?

    Alternativet ser vi idag, det splittrade samhället, där parallella världar byggs upp runt om i landet. Detta är givetvis bara början på utvecklingen. Integrationsivrarna tror givetvis att vi kan skapa ett mångkulturellt paradis där alla lever i symbios med varandra och där då alla följer ”svenska” värderingar om jämställdhet och värdegrundstrams. Ju mer man resonerar kring detta desto mer inser man hur totalt befängt det är att folk kan tro på detta överhuvudtaget. Min fråga är vad vi integreras i?

    Som sagt, vi har nu börjat uppleva kulturkrockarna i större skala, medias mörkning står inte längre emot sanningen.

    Vad är det för framtid vi går till mötes, är en relevant fundering. Härom kan man spekulera i det oändliga, men fullständigt klart är att det ”gamla Sverige” med välfärdsstat, fackförbund och gemenskap är krossad. En inte alltför vågad tes är att vi närmar oss en Amerikanskt samhällsmodell där klasskillnaderna blir påtagliga. Tänker man efter märker man dessa tendenser redan nu. Många av mina bekanta, även jag stundom, har haft städhjälp, som ju subventioneras av staten. I 100% av fallen har städutföraren varit av utländsk härkomst. Ett scenario som vore dubbelt otänkbart bara för 15 år sedan.

    Så för oss med utbildning, välbetalda arbeten, levandes långt från mångkulturen kanske utvecklingen blir bra. Förmodligen kommer våra reallöneökningar och vår köpkraft öka än mer…?

    1. Bra inlägg! Min inställning är också att feministerna har allt att förlora på att ”relativisera” problemen och vägra inse att taharrush gamae de facto är ett importerat problem. Ju längre man vägrar inse sanningen, desto svårare blir det att åtgärda problemen. Dessutom förminskar feministerna den kamp som har förts med framgång genom årtionden i Sverige när de felaktigt hävdar att svenska män är minst lika sexistiska som taharrush-mobben. Jag har försökt debattera dessa problem med några radikalfeminister på Twitter, men de var så fruktansvärt aggressiva och otrevliga så det gick inte att föra en konversation med dem. Egentligen ville jag bara varna dem, men de ville inte bli varnade eller inse några fakta, så till slut gav jag upp.

      1. Det är besynnerligt och absurt att inte inse realiteter, jag funderar ofta vad det kan bero på. Kanske på avsaknaden av katastrofer i Sverige?

        Tyvärr är det väl så att så länge dessa s.k ”feminister” och andra ”PK” människor har bröd ock skådespel så inser de inte faran som lurar hela vårt sätt att leva.

        Tack själv för dina utförliga inlägg! Keep them comming!

        Olof

  2. Jag har haft lååååångt tålamod! Jag har suttit ner och protesterat lite halvt engagerat, på det där lite Svenska sättet men nu har jag ÄNTLIGEN fått nog!! Nu känner jag att tiden är kommen och mogen för mer högljudda protester och,äntligen, aktioner! Jag ber till dom högre makterna att nu..nu MÅSTE självförnekelsen och detta HAT MOT SVENSKAR från Maktens korridorer ta slut!!
    Jag hoppas kanske på för mycket men jag kan inte acceptera å tro att folket ”Där uppe” nu återigen blundar och låter våra kvinnor förnedras och förödmjukas!!

    Tack för bloggen..ett ljus i en annars mörk mörk värld

  3. Stort tack. De flesta av pusselbitarna hade jag sett, men du sätter ihop dem väldigt snyggt.
    RFSU verkar allt konstigare ju mer man får höra.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *